Assessing the impact of motivational factors on the job performance of lecturers at Vietnam National University, Hanoi

Tác giả: Bui Hong Phuong, Nguyen Duy Nhien, Luu Huu Van, Nguyên Thi Thu Hoai, Tạp chí/ nơi công bố: Multidisciplinary Science Journal , Scopus Q4, Thời gian công bố: 09/2024

Enhancing the work motivation and job performance of lecturers plays a critical role in elevating teaching quality and enhancing the reputation of universities. This study aims to evaluate work motivation's influence on lecturers' job performance at Vietnam National University, Hanoi (VNU-Hanoi). This study considers five motivational factors, including salary and benefits, leadership competence, training and promotion opportunities, working conditions, and recognition and rewards. Lecturers' job performance is assessed based on teaching outcomes, research outcomes, and contributions to the community. The research surveyed 408 lecturers at VNU-Hanoi using a questionnaire. The structural equation modeling analysis results reveal three motivational factors that impact teaching performance: leadership competence, working conditions, and recognition and rewards. Furthermore, five motivational factors influence research outcomes: salary and benefits, leadership competence, training and advancement opportunities, working conditions, and recognition and rewards. Moreover, two motivational factors affect community activities: leadership competence and working conditions. Additionally, the analysis indicates that research outcomes not only affect teaching performance but also contribute to the community activities of lecturers. Based on these findings, the study proposes several solutions to enhance work motivation and improve the job performance of lecturers at VNU-Hanoi, including: VNU-Hanoi and its constituent units should continue to mobilize and efficiently utilize resources to improve the quantity and quality of lecturers' research outcomes; increase resources to enhance lecturers' income, welfare benefits, and rewards; boost investment and effectively utilize funds in infrastructure and teaching materials to support teaching and research activities; and strengthen the training of lecturers and educational management personnel.

Assessing the impact of motivational factors on the job performance of lecturers at Vietnam National University, Hanoi

  • Thứ Ba, 13:22 16/09/2025

Tags:

Tin tiêu điểm

Trường Kinh tế - Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội long trọng tổ chức Lễ ra mắt và công bố “Chương trình Đồng hành cùng sinh viên”

Trường Kinh tế - Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội long trọng tổ chức Lễ ra mắt và công bố “Chương trình Đồng hành cùng sinh viên”

Thứ Ba, 14:55 10/06/2025
Chuyến tham quan thực tế doanh nghiệp đầu tiên của ngành Phân tích dữ liệu kinh doanh Khóa 17 tại Công ty cổ phần Misa

Chuyến tham quan thực tế doanh nghiệp đầu tiên của ngành Phân tích dữ liệu kinh doanh Khóa 17 tại Công ty cổ phần Misa

Thứ Tư, 15:32 08/11/2023
Chuyến trải nghiệm thực tế 4 ngày 3 đêm của 4 sinh viên tiêu biểu khoa Kế toán – Kiểm toán trường ĐHCNHN

Chuyến trải nghiệm thực tế 4 ngày 3 đêm của 4 sinh viên tiêu biểu khoa Kế toán – Kiểm toán trường ĐHCNHN

Thứ Hai, 22:26 05/06/2023
Danh sách các công ty kiểm toán hợp tác trong hoạt động thực tập nghề nghiệp của sinh viên

Danh sách các công ty kiểm toán hợp tác trong hoạt động thực tập nghề nghiệp của sinh viên

Thứ Hai, 23:24 14/10/2019

Các bài đã đăng

Livelihood Vulnerability to Climate Change in Viet Nam: Evidence from Coastal Households, Quang Nam Province

Livelihood Vulnerability to Climate Change in Viet Nam: Evidence from Coastal Households, Quang Nam Province

Thứ Ba, 13:32 16/09/2025
Assessing the priority levels of motivational factors for lecturers: A case study at vietnam national university, Hanoi

Assessing the priority levels of motivational factors for lecturers: A case study at vietnam national university, Hanoi

Thứ Ba, 13:19 16/09/2025
Fostering organizational learning capability through leadership practices and knowledge sharing: the moderating role of knowledge-centered culture

Fostering organizational learning capability through leadership practices and knowledge sharing: the moderating role of knowledge-centered culture

Thứ Ba, 11:25 16/09/2025
Tăng cường hành vi chia sẻ tri thức của nhân viên tại các doanh nghiệp vừa và nhỏ: Vai trò của lãnh đạo và an toàn tâm lý

Tăng cường hành vi chia sẻ tri thức của nhân viên tại các doanh nghiệp vừa và nhỏ: Vai trò của lãnh đạo và an toàn tâm lý

Thứ Ba, 10:45 16/09/2025
"Tác động của lãnh đạo chuyển đổi đến hành vi chia sẻ tri thức của nhân viên tại các doanh nghiệp nhỏ và vừa trên địa bàn Hà Nội", Thời gian công bố 02/2025

"Tác động của lãnh đạo chuyển đổi đến hành vi chia sẻ tri thức của nhân viên tại các doanh nghiệp nhỏ và vừa trên địa bàn Hà Nội", Thời gian công bố 02/2025

Thứ Ba, 10:27 16/09/2025
The relationship between organizational culture, information technology, and the effectiveness of internal auditing: A study in Vietnam

The relationship between organizational culture, information technology, and the effectiveness of internal auditing: A study in Vietnam

Thứ Ba, 09:18 16/09/2025